Kateřina ŠMÍDOVÁ

Bachelor's thesis

Reflexion über Ellipsen und Satzäquivalente in der deutschen Werbesprache

A reflection on ellipses and sentence equivalents in German language of advertisng
Abstract:
The bachelor thesis deals with the use of ellipses and sentence equivalents in the German language of advertising. Its aim is to conduct a content and linguistic analysis of selected advertising texts containing ellipses and sentence equivalents. The secondary aim is to find out for which purpose ellipses and sentence equivalents can be used in the analysed advertising texts. The thesis is based on …more
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím elips a větných ekvivalentů v německém jazyce reklamy. Jejím cílem je provést obsahovou a jazykovou analýzu vybraných reklamních textů obsahujících elipsy a větné ekvivalenty. Dílčím cílem je zjistit, za jakým účelem mohou být elipsy a větné ekvivalenty v analyzovaných reklamních textech používány. Práce vychází z korpusu šedesáti reklamních textů s elipsami a větnými …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Zdeněk Vávra, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠMÍDOVÁ, Kateřina. Reflexion über Ellipsen und Satzäquivalente in der deutschen Werbesprache. Plzeň, 2024. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Cizí jazyky pro komerční praxi / Foreign Languages for Business