Milena SVÁDOVÁ

Master's thesis

Česká a slovenská animace - metodický projekt pro ZŠ

Czech and Slovak Animation - The Methodical Project for Elementary School
Abstract:
Práce mapuje historický vývoj fenoménu animace s důrazem na vývoj animovaného filmu a současné trendy v České a Slovenské republice. Charakterizuje animaci z hlediska použitých výrazových prostředků a technologií výroby. Reflektuje nástup a uplatnění nových technologií. Představuje výsledky výtvarného projektu a samotný projekt, který čerpá ze získaných informací. Součástí je také internetová prezentace …more
Abstract:
The work describes the historical development of the phenomenon of animation with emphasis on the development of an animated film and current trends in the Czech and Slovak Republic. It is characterized by an animation in terms of the means of expression and production technology. It reflects the emergence and application of new technologies. It presents the results of art project and the project itself …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2011
  • Supervisor: Mgr. Martin Raudenský, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SVÁDOVÁ, Milena. Česká a slovenská animace - metodický projekt pro ZŠ. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 23. 03. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Arts and Crafts for the Primary Schools, the Secondary Schools and the Art Schools