Zuzana Šklíbová

Bachelor's thesis

Veni, vidi, audivi: Divadlo jako kompozice.

Veni, vidi, audivi: Theatre as composition

Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám partiturami a jejich možném využití v procesu a záznamu divadelní tvorby. V první části práce se zabývám třemi příklady přístupu k záznamu: partitura jako text (Ursonate Kurta Schwitterse), partitura jako obraz (Trio Milana Adamčiaka) a partitura jako návod (Water Walk Johna Cage). Jednotlivé jazyky se snažím dešifrovat z pozice interpreta. V druhé polovině práce …more
Abstract:
My bachelor thesis is focused on the scores and their possible application in the process and written record of the performative work. In the first part three examples of record approach are introduced: the score as a text (Ursonate by Kurt Schwitters), the score as a picture (Trio by Milan Adamčiak) and the score as an instruction (Water Walk by John Cage). I try to decode the different languages …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2020
  • Supervisor: Jiří ADÁMEK
  • Reader: Vít NEZNAL

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 5. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna