Bc. Ekaterina Khalkhinova

Bachelor's thesis

Analýza obsahu reklamního spotu

Analysis of an advertisement spot
Abstract:
Bakalařská práce rozebírá sociální reklamní spoty. Teoretická část se zabývá pojmem sociální reklamy, její rolí v televizi a na internetu, kreativními aspekty a vlivem na veřejnost. V praktické části je provedena podrobná obsahová analýza reklamních spotů organizace Unicef a Fondu na podporu dětí. Cílem závěrečné práce je zjistit, jaké metody využívá sociální reklama.
Abstract:
Bachelor thesis analyzes social commercials. The theoretical part deals with the concept of social advertisement, its role in television and the Internet, creative aspects and influence on public. The practical part is a detailed content analysis of Unicef and Fund to support children commercials. The aim of the thesis is to find out what methods are used by social advertising.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní