Specifika v přístupech k rozvoji řeči u dětských kandidátů na kochleární implantát – Mgr. Hana Douchová
Mgr. Hana Douchová
Bachelor's thesis
Specifika v přístupech k rozvoji řeči u dětských kandidátů na kochleární implantát
Specifics in approaches to the speech development at children candidates for cochlear implant
Abstract:
Cílem této práce bylo shrnout dosavadní možnosti kompenzace sluchové vady, ale hlavním cílem byla snaha poukázat na poznatky rodin, které mají zkušenosti s implantací. Empirický výzkum se zabýval dětmi ve věku od narození po předškolní věk, a tím bylo dané, že otázky zodpovídali rodiče, kteří popisovali své subjektivní zkušenosti. Vše, co je v teoretické práci popsáno, bylo čerpáno z odborné literatury …moreAbstract:
The aim of this study was to summarize existing possibilities of a compensation for hearing defects, but the main goal was to highlight the knowledge of families who have had experience with the implant. An empirical research has dealt with children aged from their birth to preschool age and that way it was given that questions were answered by their parents who described the subjective experience …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/drrzc/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOUCHOVÁ, Hana. \textit{Specifika v přístupech k rozvoji řeči u dětských kandidátů na kochleární implantát}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/l1xsu2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.