Mgr. Veronika Billová

Master's thesis

Pozice rozumově nadaného dítěte s Aspergerovým syndromem ve školním kolektivu

Position of Gifted Child with Asperger Syndrom in School Collective
Abstract:
Tento text je zaměřen na základní poznatky o sociálních a emocionálních problémech nadaných dětí s Aspergerovým syndromem v běžné třídě základní školy. Text je rozdělen do dvou částí. První část je teoretická. Zahrnuje dvě kapitoly. V první kapitole jsou vysvětleny základní pojmy související s nadáním a Aspergerovým syndromem. Druhá kapitola pojednává o identifikaci dětí dvakrát výjimečných. Zahrnuty …more
Abstract:
This text is aim on basic information about social and emocional problems of gifted child with Asperger syndrom in regular classroom. The text is divided into two part. First part is theoretical. It include two chapters. The basic terms of giftednes and Asperger syndrome are explained in the first chapter. Second chapter deals about identification twice exceptional. The common social charakteristics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 8. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2007
  • Supervisor: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training

Theses on a related topic