Videoklip jako fenomén MTV: umění či komerce? – Mgr. Lucie Steinocherová
Mgr. Lucie Steinocherová
Bachelor's thesis
Videoklip jako fenomén MTV: umění či komerce?
Video-clip as a phenomenon of MTV: art of commerce?
Abstract:
Bakalářská diplomová práce s názvem Videoklip jako fenomén MTV: umění či komerce?, se zaměřuje na žánr videoklipu v rámci vysílání Music Television. Práce definuje videoklip jako takový (jako fenomén) a zabývá se hledáním odpovědi na otázku, zda jde o televizní umění nebo o komerční produkt. Práce se mimo jiné zaměřuje na okolnosti vzniku videoklipu z historického hlediska. Na základě získaných poznatků …moreAbstract:
This thesis is called Video-clip as a phenomenon of MTV: artistry or commerce and follows video-clip as genre of MTV broadcast. The work defines basics of video-clip and tries to find out the answer if video-clip is artistic or commercial product. The work contains historic backround of making video-clip as well, that can help us to decide where is the crossover between artistic and commercial video …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/trbbe/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marika Kupková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Economic importance of cultural industry in South Korea
Zuzana Hajduková -
Z Petersonovy perspektivy: od kulturní produkce ke kulturní spotřebě
Štěpánka Weikertová