Mgr. Lucie Steinocherová

Bachelor's thesis

Videoklip jako fenomén MTV: umění či komerce?

Video-clip as a phenomenon of MTV: art of commerce?
Abstract:
Bakalářská diplomová práce s názvem Videoklip jako fenomén MTV: umění či komerce?, se zaměřuje na žánr videoklipu v rámci vysílání Music Television. Práce definuje videoklip jako takový (jako fenomén) a zabývá se hledáním odpovědi na otázku, zda jde o televizní umění nebo o komerční produkt. Práce se mimo jiné zaměřuje na okolnosti vzniku videoklipu z historického hlediska. Na základě získaných poznatků …more
Abstract:
This thesis is called Video-clip as a phenomenon of MTV: artistry or commerce and follows video-clip as genre of MTV broadcast. The work defines basics of video-clip and tries to find out the answer if video-clip is artistic or commercial product. The work contains historic backround of making video-clip as well, that can help us to decide where is the crossover between artistic and commercial video …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marika Kupková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media