Eva Skalická

Bachelor's thesis

Analýza marketingové strategie vybraných rakouských firem při vstupu na český trh

analysis of the marketing strategy of selected Austrian companies entering the Czech market
Abstract:
Cílem této bakalářská práce je analýza marketingové strategie vybraných rakouských firem při vstupu na český trh. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy mezinárodní marketing a management, formy vstupu firem na zahraniční trhy a internacionalizace. Následuje porovnání ekonomických aspektů Rakouska a České republiky a jejich vývoj exportu a importu. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření …more
Abstract:
The objective of the bachelor thesis is the analysis of the marketing strategy of selected Austrian companies entering the Czech market. Terms of international marketing and management, forms of entering foreign markets as well as internationalization are explained in the theoretical part. This is followed by a comparison of the economic aspects of Austria and the Czech Republic and their development …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2014
  • Supervisor: Hana Chylíková
  • Reader: Jan Cimerman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/59949

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Manažer obchodu