Helena Ukropcová

Bachelor's thesis

Uvádění na trh potravin s využitím hmyzího proteinu jako potraviny nového typu: návrh a rozpočet marketingové strategie.

Introducing product with insect protein as a novel food: marketing strategy and budget.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou trhu s hmyzem jako potravinou nového typu dle nařízení Evropské unie 2015/2283. Zaměřuje se na trh a kulturu obdobné České republice, tedy na Evropu a Spojené státy americké. Hlavním cílem je vytvo-ření marketingové strategie pro konkrétní českou začínající firmu. Marketingová strategie je vytvořena na základě analýzy vnějšího a vnitřní prostředí. Faktory vněj …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of insect as a novel food in accordance with the EU regulation 2015/2283. It focuses on a market and culture similar to those in the Czech Republic, which implies Europe and the United States. The main objective of the thesis is to create a marketing strategy for a specific Czech starting company. This marketing strategy is originated based on the analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Ing. Lubor Lacina, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta