Uvádění na trh potravin s využitím hmyzího proteinu jako potraviny nového typu: návrh a rozpočet marketingové strategie. – Helena Ukropcová
Helena Ukropcová
Bachelor's thesis
Uvádění na trh potravin s využitím hmyzího proteinu jako potraviny nového typu: návrh a rozpočet marketingové strategie.
Introducing product with insect protein as a novel food: marketing strategy and budget.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou trhu s hmyzem jako potravinou nového typu dle nařízení Evropské unie 2015/2283. Zaměřuje se na trh a kulturu obdobné České republice, tedy na Evropu a Spojené státy americké. Hlavním cílem je vytvo-ření marketingové strategie pro konkrétní českou začínající firmu. Marketingová strategie je vytvořena na základě analýzy vnějšího a vnitřní prostředí. Faktory vněj …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of insect as a novel food in accordance with the EU regulation 2015/2283. It focuses on a market and culture similar to those in the Czech Republic, which implies Europe and the United States. The main objective of the thesis is to create a marketing strategy for a specific Czech starting company. This marketing strategy is originated based on the analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2020
Thesis defence
- Supervisor: prof. Ing. Lubor Lacina, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
UKROPCOVÁ, Helena. \textit{Uvádění na trh potravin s~využitím hmyzího proteinu jako potraviny nového typu: návrh a~rozpočet marketingové strategie.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2020. Available from: https://theses.cz/id/l4tueg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economic policy and administration / Finances / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Complex Analysis of Business Environment in the Czech Republic in 2006-2022
Jana Kušnírová -
Czech business environment from the point of view of expatriates
Yuliya Bunina -
Analysis of the US Business Environment
Gina Cook -
Comparative analysis of business environment conditions for small and medium-sized enterprises within V4 countries
Slavomír Bača -
Real-Time Data Integration in CRM: An analysis of its impact on Global Business Performance and Competitive Environment in the Brewery Industry
Ebitimi Anthony Akene -
Hmyz - (staro)nová potravina: ekonomické souvislosti a marketingová strategie.
Marek Poul -
Marketingová strategie firmy Potraviny Lachman
Miroslav MOJŽÍŠ -
Návrh marketingové strategie prodejny potravin v sociálně vyloučené lokalitě
Vladimír Kočko