Problematika přechodu ze základní na střední školu ve vyučování matematiky – Bc. Michaela Dvořáková
Bc. Michaela Dvořáková
Master's thesis
Problematika přechodu ze základní na střední školu ve vyučování matematiky
Transition from Elementary School in to High School in teaching mathematics
Abstract:
Diplomová práce Problematika přechodu ze základní na střední školu ve vyučování matematiky se zabývá možnostmi volby školy po ukončení devátého ročníku základní školy s ohledem na matematické vzdělávání. Jsou zde vypsány standardy pro výstupy ze všech kategorií, časová dotace hodin matematiky a mimo jiné pohled na tuto problematiku z psychologického hlediska. V praktické části jsou analyzovány a komentovány …moreAbstract:
Thesis: Transition from Elementary School in to High School in teaching mathematics focuses on choices students may make upon completion of their 9th (elementary) grade, based on a depth and quality of the math education offered. The theoretical section offers an overview of standards for outputs in all categories, including time dedicated to math education, as well as psychological impact. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hxtda/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
- Reader: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics
Theses on a related topic
-
Sbírka úloh pro přípravu k jednotné přijímací zkoušce z matematiky na střední školy
Kristýna PEKAŘÍKOVÁ -
Potřeby a efekty státní přijímací zkoušky na SŠ
Eva LUDVÍKOVÁ -
Analýza výsledků přijímacích zkoušek do bakalářského stupně oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání
Michaela BOUDOVÁ -
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Teaching Culture in an Upper Secondary School in the Czech Republic
Katarína Gábryšová -
Life and Institutions of English Speaking Countries in Textbooks for Secondary School
Michaela Šafářová -
Methodology of Culture-related Topics in Secondary School Teaching
Klára Sedláčková