Optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy – Ing. Tomáš Michálek
Ing. Tomáš Michálek
Disertační práce
Optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy
Optimization of Parameters of Locomotive Running Gear
Anotace:
Cílem této disertační práce je optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy určené pro nákladní dopravu. S využitím simulačních výpočtů jízdy vozidla je provedena citlivostní analýza vlivu základních tuhostních a rozměrových parametrů pojezdu na vodicí vlastnosti lokomotivy v obloucích malých poloměrů a na její kritickou rychlost. Dále je pozornost věnována návrhu charakteristik sekundárního vypružení …víceAbstract:
The aim of this dissertation thesis is an optimization of parameters of running gear of a cargo locomotive. By means of computer simulations, a sensitivity analysis of influence of basic stiffness and dimensional parameters of the running gear on dynamic behaviour of the locomotive (i.e. on guiding behaviour in small radius curves and on critical speed) is performed. In the next, an attention is paid …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 4. 2015
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2015
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Michálek, Tomáš. Optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy. Pardubice, 2015. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniverzita Pardubice
Dopravní fakulta Jana PerneraDoktorský studijní program / obor:
Technika a technologie v dopravě a spojích / Dopravní prostředky a infrastruktura: Dopravní prostředky
Práce na příbuzné téma
-
Hodnocení odporu z jízdy obloukem s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla
Martin Králík -
Energetická optimalizace jízdy kolejového vozidla
Lukáš Kulich -
Výpočetní model jízdy závodního vozidla
Michal Ševčík -
SIMULAČNÍ VÝPOČTY HYBRIDNÍHO VOZIDLA
Tomáš Hylmar -
Vytvoření a validace výpočtového FEM modelu kliky dveří pro crashové výpočty
Peter Raffai -
Vytvoření a validace výpočtového FEM modelu kliky dveří pro crashové výpočty
Peter Raffai