Ing. Kateřina Hrdonková

Bachelor's thesis

Hédonismus jako životní styl v podmínkách pozdní modernity

Hedonism as a Lifestyle in Terms of Late Modernity
Abstract:
Tato bakalářská práce přinesla pohled na problematiku hédonismu jakožto životního stylu v postmoderní době. Toto téma je přínosné zejména pro marketingová oddělení firem a reklamní agentury. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a aplikační. V první část jsem se zaměřila na vysvětlení jednotlivých pojmů souvisejících s touto problematikou jako je modernita, životní styl/způsob, konzumní společnost …more
Abstract:
This thesis presents a perspective on the issue of hedonism as a lifestyle in the terms of postmodern age. This topic is especially helpful to marketing departments in companies and advertising agencies. The work consists of two parts, namely theory and application. In the first part, I focused on explaining the various concepts related to these issues such as modernity, lifestyle, consumer society …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2012
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Petr Matějů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication