Bc. Lenka Svobodová
Bachelor's thesis
Zavedení nového produktu na trh
Launching a new product to the market
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá proces zavedení nového produktu na trh a jeho úspěšné začlenění do povědomí spotřebitelů. Práce navrhuje realizovatelná opatření pro udržení tržní pozice nebo dosažení stanovených cílů společnosti po uvedení nového produktu na trh. Teoretická část práce se zaměřuje na základní pojmy v oblasti marketingu, zatímco praktická část analyzuje vybranou společnost, její segmentaci trhu …moreAbstract:
The bachelor thesis explores the process of introducing a new product to the market and its successful integration into consumer awareness. The thesis proposes feasible measures for maintaining market position or achieving company objectives following the introduction of a new product to the market. The theoretical part focuses on fundamental marketing concepts, while the practical section analyzes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2024
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/t8dm2/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
- Reader: Ing. Martin Kocourek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie rodiné firmy Jandových
Martin Janda -
Marketingová strategie kavárny Kafebobule
Hana Kopecká -
Marketingová strategie Izonex Group s.r.o.
Roman Petruška -
Marketingová strategie uvedení podniku poskytujícího poradenské služby sportovcům na trhu
Sharon Gruberová -
Marketingová strategie společnosti Manufaktura
Tereza Rosová -
Marketingová strategie Tierra Verde
Tereza Černá -
Konstrukce věrnostního programu jako klíčové součásti marketingové strategie
Olga Čermáková -
Návrh marketingové strategie konkrétní instituce
David Mikulecký