Aplikace psychogenetické teorie vývoje čtení a psaní v současné MŠ – Martina HOŇKOVÁ
Martina HOŇKOVÁ
Bakalářská práce
Aplikace psychogenetické teorie vývoje čtení a psaní v současné MŠ
Application of psychogenetic theory of reading and writing development in contemporary nursery schools
Anotace:
Ve své bakalářské práci se zabývám rozvojem gramotnosti v předškolním věku. Přibližuji zde motorický, kognitivní, emocionální i sociální vývoj předškolního dítěte, který je úzce propojen s osvojováním jazykových kompetencí. Popisuji psychogenetickou teorii vývoje čtení a psaní jako jeden z přirozených přístupů k rozvoji gramotnosti. Zaměřuji se na činnosti k rozvoji gramotnosti v běžné mateřské škole …víceAbstract:
This bachelor thesis is focused on the literacy education in pre-school age. It deals whith the motor, cognitive, emotional and social development of a pre-school child that is closely related to the acquiring language skills. The psychogenetic theory of reading and writing development is described as one of the natural approach to the development of literacy. It is aimed to the activites of the development …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 4. 2010
Zveřejnit od: 9. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 5. 2010
- Vedoucí: PaedDr. Helena Šimíčková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
HOŇKOVÁ, Martina. Aplikace psychogenetické teorie vývoje čtení a psaní v současné MŠ. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Učitelství pro mateřské školy
Práce na příbuzné téma
-
Dítě předškolního věku v projektu Zdravá mateřská škola
Lucie Pecková -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Strategie čtení jako nástroj podporující dovednost čtení
Adéla Vítová -
Čtení SFUMATO jako efektivní metoda výuky prvopočátečního čtení na základní škole praktické
Dagmar Kalová -
Srovnání sebehodnocení čtení dětí z cizích zemí a dětí pocházejících z České republiky
Naďa Hana Jírová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková