Jan HRONSKÝ

Bachelor's thesis

Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse

Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá identifikací a analýzou memetických jevů přítomných v reklamním diskurzu různých světových společností. Cílem této práce je najít a identifikovat memetické jevy, a následně určit jejich vliv na úspěšnost reklamní kampaně. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu Meme, jeho vlastnostmi a užitím. Dále tato část popisuje termín Meme v prostředí internetové subkultury …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on identification and analysis of memetic phenomena in advertising discourse of various companies. The aim of this thesis is to find and identify memetic aspects of commercials, and analyze their influence on the succes of the advertising campaign. The theoretical part defines the term Meme, its properties and usage. This part then defines the term Meme in the scope …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HRONSKÝ, Jan. Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta