Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse – Jan HRONSKÝ
Jan HRONSKÝ
Bachelor's thesis
Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse
Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá identifikací a analýzou memetických jevů přítomných v reklamním diskurzu různých světových společností. Cílem této práce je najít a identifikovat memetické jevy, a následně určit jejich vliv na úspěšnost reklamní kampaně. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu Meme, jeho vlastnostmi a užitím. Dále tato část popisuje termín Meme v prostředí internetové subkultury …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on identification and analysis of memetic phenomena in advertising discourse of various companies. The aim of this thesis is to find and identify memetic aspects of commercials, and analyze their influence on the succes of the advertising campaign. The theoretical part defines the term Meme, its properties and usage. This part then defines the term Meme in the scope …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HRONSKÝ, Jan. Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
A Discourse Analysis of Memes in Advertising
David Adámek -
The Left Can't Meme: The Culture War over Meme Capital
Dana Chlopková -
Humor v reklamě Meme jako prostředek komerčního sdělení
Petr Krygel -
World: Anything bad happens. Internet: Let’s make a meme of it!
Ivana Balcaříková -
Focus Sensitive Particles: Comparison of English Even and French Meme. A Corpus-Based Study.
Marie KOKOŠKOVÁ -
Meme jako prostředek umění
Mária Černá -
Ici-Meme - Sociálne, divadelné, paradivadelné, politické princípy v práci francúzskej ?divadelnej" skupiny
Martin Krištof