Bc. Štěpánka HÁKOVÁ

Master's thesis

Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

The pedagogue´s attitude to inclusive education of children with special requirements
Abstract:
Obsah diplomové práce je věnován problematice inkluzivního vzdělávání v prostředí mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit přístup pedagogů při začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných mateřských škol v Liberci v procesu inkluze. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická východiska práce jsou představena na základě studia a zpracování odborné literatury …more
Abstract:
The content of the Diploma Thesis is focused on the issue of inclusive education in the environment of kindergartens. The aim of the thesis is to find out the attitude of pedagogues towards the integration of children with special educational needs into regular kindergartens in Liberec in the 'process of inclusion'. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HÁKOVÁ, Štěpánka. Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta