Bc. Kateřina Biličková

Bachelor's thesis

Grafické prvky jako prostředek interakce – případová studie League of Legends

Graphic elements as a means of interaction - a case study of League of Legends
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na grafické prvky a jejich využití v MOBA videohrách. Zkoumá je z pohledu média, skrze které hra interaguje s hráčem a poskytuje mu jistou formu intuitivní nápovědy, jak s hrou a jejím prostředím interagovat. Tento systém intuitivního vedení zkoumá práce skrze případovou studii hry League of Legends (2009). Na případové studii je přiblíženo, jak postupoval vývoj grafických …more
Abstract:
The bachelor thesis focuses on graphical elements and their use in MOBA video games. It examines them from the perspective of the medium through which the game interacts with the player, providing some form of intuitive cues on how to interact with the game and its environment. This thesis explores this system of intuitive guidance through a case study of League of Legends (2009). The case study is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2022
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: MgA. Vojtěch Vaněk

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.