Grafické prvky jako prostředek interakce – případová studie League of Legends – Bc. Kateřina Biličková
Bc. Kateřina Biličková
Bachelor's thesis
Grafické prvky jako prostředek interakce – případová studie League of Legends
Graphic elements as a means of interaction - a case study of League of Legends
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na grafické prvky a jejich využití v MOBA videohrách. Zkoumá je z pohledu média, skrze které hra interaguje s hráčem a poskytuje mu jistou formu intuitivní nápovědy, jak s hrou a jejím prostředím interagovat. Tento systém intuitivního vedení zkoumá práce skrze případovou studii hry League of Legends (2009). Na případové studii je přiblíženo, jak postupoval vývoj grafických …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on graphical elements and their use in MOBA video games. It examines them from the perspective of the medium through which the game interacts with the player, providing some form of intuitive cues on how to interact with the game and its environment. This thesis explores this system of intuitive guidance through a case study of League of Legends (2009). The case study is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t864e/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2022
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: MgA. Vojtěch Vaněk
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.