Srovnávací reklama v českém právním řádu a její aktuální projevy – Bc. Michal Kamenský
Bc. Michal Kamenský
Bachelor's thesis
Srovnávací reklama v českém právním řádu a její aktuální projevy
Comparative Advertising in the Czech Rule of Law and it is Current Expressions
Abstract:
Práce se zabývá problematikou srovnávací reklamy v českém právním řádu a upozorňuje na odchylky vůči právu evropskému. Úvodní kapitoly se věnují obecným základům srovnávací reklamy, zejména hospodářské soutěži a reklamě obecně. Dále se již práce zaměřuje na analýzu právní regulace srovnávací reklamy, když se nejdřív zabývá definicí srovnávací reklamy dle § 50a odst. 1 obchodního zákoníku a následně …moreAbstract:
This thesis deals with comparative advertising in the Czech law and it draws attention to the differences between the Czech and the European Community law. The initial chapters deal with the general basis of comparative advertising, especially with advertising in its broad sense and the theme of economic competition. In its next part it concentrates on the analysis of law regulations in comparative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tccpq/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawBachelor programme / field:
Legal Specializations / Law and Business
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama v ČR a v zahraničí
Adam Kurzok -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Srovnávací reklama v judikatuře vybraných evropských soudů
Dagmar Matúšů -
Srovnávací reklama
Michaela Kostrounková -
Srovnávací reklama
Veronika Cyprysová -
Srovnávací reklama
Ondřej Hruda -
Srovnávací reklama a rozbor praktického příkladu
Veronika Janáková -
Nekalosoutěžní reklama a její vliv na spotřebitele
Michaela Filipiecová