Jan Vlasák

Bachelor's thesis

Módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období

Fashion and Footwear Advertising in Pardubice between Two World Wars
Abstract:
Tématem této práce je módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období. Na začátku práce se nachází stručná charakteristika pojmu reklama, dále pak je popsán rozdíl ve vnímání reklamy dnes a v době meziválečné. Další kapitola se věnuje vývoji Československé republiky v tomto období z hlediska politického, správního a hospodářského. Následuje popis vývoje reklamy na českém území od jejích …more
Abstract:
The topic of this thesis is fashion and footwear advertising in Pardubice during the interwar period. At the beginning, there is a brief characteristic of the concept of advertising and also a description of the differences in the perception of advertising today and in the interwar period. The following chapter is devoted to the development of the Czechoslovak Republic in this period from political …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2014
  • Supervisor: doc. PhDr. Marie Macková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Vlasák, Jan. Módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období. Pardubice, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Historical Sciences / Documental and Archival Services