Integrace žáka s Aspergerovým syndromem do základní školy z pohledu pedagoga – Lucie Stehlíková
Lucie Stehlíková
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Integrace žáka s Aspergerovým syndromem do základní školy z pohledu pedagoga
Abstract:
Absolventská práce se zabývá náročností práce pedagoga v procesu integrace žáků s Aspergerovým syndromem do základní školy. Práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. V první části, která vychází z teoretických poznatků, je seznámení s poruchou autistického spektra a druhy těchto poruch. V nejdůležitějších bodech je popsána charakteristika a diagnostika dětského autismu, netypického autismu …moreAbstract:
This graduation work discusses seriousness of educator´s work in the integration process of pupils with Asperger´s Syndrome to elementary school. The work consists of two parts - theoretical and practical. In the first part, which is based on theoretical knowledge, there are described disorders of autism spectrum and types of these disorders. Characterization and diagnosis of infantile autism, atypical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2016
Identifier:
https://is.jabok.cz/th/e9ulp/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Lucie Hubertová
- Reader: Mgr. Hana Čížková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STEHLÍKOVÁ, Lucie. \textit{Integrace žáka s Aspergerovým syndromem do základní školy z pohledu pedagoga}. Online. Absolventská práce. Praha: JABOK - Institute of Social Pedagogy and Theology. 2016. Available from: https://theses.cz/id/le3itb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Institute of Social Pedagogy and Theology
vyšší odborný program / field:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Theses on a related topic
-
Syndrom vyhoření asistenta pedagoga při práci s dětmi s poruchami chování
Karolína Fejtková -
Spolupráce asistenta pedagoga v procesu strukturovaného učení u žáka s atypickým autismem
Zdislava CHRÁSTECKÁ -
Případová studie integrovaného dítěte s Atypickým autismem a ADHD v běžné mateřské škole s dopomocí asistenta pedagoga
Eva KOROLOVÁ -
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
Towards a Hayekian Theory of Integration: The Role of Referendums in the Evolution of the EuropeanEconomic Constitution
Jernej Kosec -
Piercing the Bubble: Understanding Integration Dynamics in an International School
Geneva Marie Herzog Fink