Kristýna HEIDLEROVÁ

Master's thesis

Specifika reklamy zaměřené na ženy

Advertisement specifications focused on women
Abstract:
Předkládaná diplomová práce charakterizuje specifické znaky reklamy zaměřené na ženy. Výchozím materiálem byly časopisy Blesk pro ženy, Burda, Joy a InStyle. Práce se zabývá reklamou obecně, její neverbální stránkou, ale především zkoumá reklamu z jazykového hlediska. Zaměřuje se na typickou slovní zásobu reklamních textů cílených na ženské publikum.
Abstract:
This dissertation describe specific feature of advertisement focused on women. Source material was the magazines Blesk pro ženy, Burda, Joy a InStyle. This work is concerned generally with advertisement, next with nonvebal aspect of the advertisement but firstly focuses on linguistic acpect of the advertisement.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier: 36594

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jaroslava Nováková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HEIDLEROVÁ, Kristýna. Specifika reklamy zaměřené na ženy. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 18. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická