Vliv strategie jízdy na provozní spotřebu silničního motorového vozidla – Matěj Veselý
Matěj Veselý
Bakalářská práce
Vliv strategie jízdy na provozní spotřebu silničního motorového vozidla
Impact of Driving Strategy on Operation Consumption of Road Vehicle
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je porovnání spotřeby silničních vozidel ve vztahu k definovaným strategiím jízdy po pozemní komunikaci. Nejprve je uveden rozbor rovnic, vzorců a charakteristik, jakožto základních nástrojů pro popis pohybu a provozních vlastností automobilu. Dále jsou řešeny způsoby ovládání vozidla v příslušných situacích, jenž mají zásadní vliv na spotřebu vozidla. Z těch jsou vytvořeny …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to compare the consumption of road vehicles in relation to defined strategies of driving on the road. First, an analysis of equations, formulas and characteristics is presented as the basic tools for describing the movement and operating characteristics of a car. Furthermore, the ways of controlling the vehicle in the relevant situations, which have a major impact …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/136828
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2019
- Vedoucí: Jaromír Široký
- Oponent: Pavel Dresler
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VESELÝ, Matěj. \textit{Vliv strategie jízdy na provozní spotřebu silničního motorového vozidla}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní. 2019. Dostupné z: https://theses.cz/id/lewbnx/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technická univerzita Ostrava
Fakulta strojníBakalářský studijní program / obor:
Strojírenství / Dopravní technika a technologie
Práce na příbuzné téma
-
Optimalizovaný návrh trakčního pohonu elektrického silničního vozidla
Michal MOŠNA -
Spotřeba paliva při provozu nákladního vozidla a možnosti snížení spotřeby využitím asistenčních systémů
Jakub Krejsek -
Systém akumulace elektrické energie pro elektrická vozidla
Jakub KONÍČEK -
Spotřeba paliva při provozu nákladního vozidla a možnosti snížení spotřeby využitím asistenčních systémů
Jakub Krejsek -
Využití telekomunikační jednotky k měření provozních parametrů osobního vozidla
Vojtěch Sikora -
Metody měření skutečné spotřeby paliva silničních vozidel
Michal Ševčík -
Vliv valivého odporu pneumatik na spotřebu motorového vozidla
Filip Pekárek -
Řízení vnitřního prostředí kabiny elektrického osobního vozidla s ohledem na ekonomiku jízdy
Tomáš Biksadský