Bc. Vlasta Slezarová
Bachelor's thesis
Psychologická analýza obsahu reklamy
The Psychological Commercial Content Analysis
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá psychologickou analýzou konkrétního obsahu televizní reklamní kampaně, která propaguje výrobek zdravé výživy. Komerční sdělení využívá k oslovení publika důvěryhodnost veřejně známé a úspěšné osobnosti. Příkladem takovéto reklamy je televizní spot na výrobek Actimel společnosti Danone s rychlobruslařkou Martinou Sáblíkovou. Teoretická část práce se zabývá analýzou …moreAbstract:
Bachelor thesis concerns itself with the psychological commercial content analysis, which promotes the nutritional health product. To reach an audience the commercial advertisement use the credibility of publicly known and successful personalities. As an example of such advertising is Danone‘s television advert for Actimel with speed skater Martina Sáblíková. Theoretical part of thesis deals with the …moreKeywords
televizní reklama psychologický vliv reklamy zdravá strava zdravý životní styl spotřební chování příjemce reklamního sdělení osobnost sportovce v reklamě TV Advertising psychological impact of advertising healthy life-style consumer behaviour recipient of advertising message famous athletes in advertising
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ykgla/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 11. 2013
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Marie Koubová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychological impact of working from home on scientific and academic workers during the COVID-19 pandemic
SVITLANA POTAPENKO -
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Osobnost sportovce v reklamě
Radek Opletal -
Poruchy příjmu potravy v krasobruslení a osobnost sportovce
Kristýna Galová -
Role perfekcionismu a vybraných osobnostních charakteristik v kontextu subjektivně vnímané míry přetrénování v týmových sportech
Radek Šíp -
Analýza vývoje výkonnosti v ČR v běhu na 3000 m překážek mužů od roku 1945 po současnost
Jan BLÁHA -
Děti jako příjemci reklamního sdělení
Aneta Hanková -
Efektivní využití humoru v televizní reklamě
Ladislav Kývala