Simona Kalová
Bachelor's thesis
Product placement ve filmu - James Bond
Product placement in movies - James Bond
Abstract:
Product placement jako způsob marketingové komunikace nabývá v současnosti stále většího významu. Práce product placement definuje, ve stručnosti se věnuje jeho historickému vývoji a vysvětluje některé jeho formy. Primárně se zaměřuje na jeho výskyt ve filmu, především v sérii filmů o britském tajném agentovi Jamesi Bondovi. Ve výzkumné části se pak věnuje především pohledu samotných spotřebitelů na …moreAbstract:
Product placement as a means of marketing communication is getting very important. The thesis defines product placement, deals with its history and explains some of its forms. It focuses mainly on its occurrance in movies, especially in the series concerning British secret agent James Bond. The research part focuses on the consumer`s opinion on product placement.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 1. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/14096
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2009
- Supervisor: Ondřej Pešek
- Reader: Jan Procházka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/14096
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Michaela Brožová -
Product placement ve filmech o Jamesi Bondovi
Matěj Habětín -
Product placement v anglicky mluvených filmech a televizních pořadech
Jakub Vondrášek