Eliška ČTVRTNÍKOVÁ

Master's thesis

Putování, chůze, poutnictví...

Wandering, walking, wayfarering...
Abstract:
V diplomové práci se snažím vysvětlit mnou zrealizovaný tvořivý výstup, který má souvislost s konzumním životem, jakožto živoucím kýčem, s akčním uměním, s romantikou a s přírodní estetikou. Mým výstupem je pěší cesta kolem České republiky, která trvala čtyřicet dva dní, deník z této cesty a následná výtvarná reflexe. Základní otázkou, která se objevuje v mém hledání, která mi často procházela myslí …more
Abstract:
The goal of this thesis is to present my originative output, a walking tour and two related diaries, which is closely connected to the consumerist society as a living kitsch phenomenon, to land art, to romanticism and nature's aesthetics. The output takes the form of a forty-two day hiking tour around the Czech Republic, the diary portraying the way, and the consequential artistic response. The basic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2009
  • Supervisor: Mgr. Jan Řezáč

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČTVRTNÍKOVÁ, Eliška. Putování, chůze, poutnictví.... Ústí nad Labem, 2009. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 03. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Arts and Crafts for the Primary Schools, the Secondary Schools and the Art Schools

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.