Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů – Bc. Šárka Halámková
Bc. Šárka Halámková
Master's thesis
Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů
Perception of Plus Size Models in Advertisements Based on the Gender of Recipients
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním plus size modelek v reklamách v závislosti na pohlaví příjemce reklamního sdělení. Teoretická část popisuje ideál krásy, vliv médií na tělesný vzhled a genderové role a stereotypy v souvislosti s reklamou. Praktická část se zabývá plus size modelingem v kontextu s konkrétními značkami. Díky poznatkům kvantitativního a kvalitativního šetření z praktické části …moreAbstract:
The aim of this thesis is to argue the perception of plus size models in advertisements depending on gender of the recipient. The theoretical part describes the ideal of beauty, the influence of the media on physical appearance and gender roles and stereotypes regarding to advertising. The practical part deals with plus size modeling in the specific brands context. Furthermore, the findings from quantitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2022
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HALÁMKOVÁ, Šárka. \textit{Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2022. Available from: https://theses.cz/id/lhswwo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Halámková, Šárka. Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů. Zlín, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Plus size modelky a inkluzivní marketing v marketingové komunikaci dámských módních značek.
Patricie Valíčková -
Sebeprezentace žen na Instagramu na příkladu vybraných plus size modelek
Aneta JÁNOŠÍKOVÁ -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Ideal Female Beauty in Noun Phrases in Cosmetic Advertising for Afro-American Women
Markéta Rozmarová -
Homo narcissus: Postmoderní ideál krásy a jeho zobrazení v marketingu
Dina Friedmannová -
Gender a reklama v ČR
Lucia Petroniová -
Semiotic Analysis of Media Discourse: Analysis of Gender in Selected British and Slovak Television Commercials
Veronika BABJÁKOVÁ -
Reklama a genderová stereotypizace
Zlata Dědková