Bc. Filip Zikmund

Master's thesis

Specifika Merchandisingu sportovních klubů

Specifics of merchandising sports clubs
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na efektivní merchandising sportovních klubů použitý v hokejovém klubu HC Sparta Praha a fotbalovém klubu AC Sparta Praha. Úvodní část diplomové práce se zabývá především marketingem, marketingovou komunikací, pojmem merchandising a jemu blízkými metodami. Další část je zaměřena na využití merchandisingu v praxi dvou sportovních klubů, HC Sparta Praha a AC Sparta Praha, …more
Abstract:
This thesis focuses on the effective merchandising of sports clubs used in the hockey club HC Sparta Prague football club AC Sparta Praha. The theoretical part deals with the concept of marketing and merchandising methods close to him. The practical part is focused on the use of merchandising experience in both sports clubs and their evaluation through analysis. The aim is to assess the current status …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní