Alžběta Fránová

Master's thesis

Business environment, cultural characteristics and business practices of the Dutch market, cooperation with CR

Podnikatelské prostředí, kulturní specifika a obchodní zvyklosti nizozemského trhu, spolupráce s ČR
Abstract:
V první kapitole popisuji obecné charakteristiky nizozemského trhu z pohledu historické, politické či ekonomické pozice. Ve druhé kapitole se již věnuji konkrétním kulturním specifikům obou zemí (Nizozemska i České republiky) se zaměřením na konflikty v jednáních a kulturních odlišnostech. Poslední kapitola je věnována praktickému příkladu české firmy spolupracující s nizozemskou společností. Dále …more
Abstract:
The first chapter describes the general characteristics of the Dutch market from the perspective of the historical, political or economic position. In the second chapter I deals with specific cultural habits of both countries (the Netherlands and the Czech Republic) with a focus on conflicts in the negotiations and cultural differences. The last chapter is devoted to the practical example of Czech …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 11. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2009
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Jiří Adam

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/14635

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod