Chytré filmy a mnohost jejich čtení – Mgr. Lukáš Kalivoda, DiS.
Mgr. Lukáš Kalivoda, DiS.
Diplomová práce
Chytré filmy a mnohost jejich čtení
Smart films and multiplicity of their readings
Anotace:
V roce 2002 publikoval Jeffrey Sconce studii Irony, nihilism and the new American „smart“ film. V ní identifikoval skupinu „chytrých“ snímků, kterou spojuje několik sdílených tematických, stylistických a ideologických podobností, jež Sconce vnímá jako strategie odlišení „chytrých“ filmů od hollywoodské mainstreamové kinematografie. Mezi tyto stylistické a tematické strategie patří: - pěstování tzv …víceAnotace:
lmů pronikají do propagačních materiálů či nikoliv. Vyvrácení či potvrzení výše zmíněné Sconceho teze se tak stalo mým vedlejším výzkumným úkolem. Sconce ve své studii uvádí několik desítek „chytrých“ filmů a prozkoumání recenzentského a propagačního diskurzu spojeného se všemi filmy by bylo časově nezvládnutelné. Proto jsem mezi „chytrými“ filmy provedl uvážlivou selekci na základě míry možnosti jejich …víceAbstract:
Title: Smart films and multiplicity of their readings In 2002 Jeffrey Sconce published his study called Irony, nihilism and the new American „smart“ film. In it, he identified group of so called “smart” films bounded with shared set of stylistic thematic and ideological similarities used as tools for their distinction against mainstream Hollywood cinema. The set of stylistic and thematic similarities …víceAbstract:
odd Solondz's Happiness. The radical distinction of this two films is not accidential, if the capability of promotional and journalisitc discourses to multiply the ways of reading is proven in relation to such a different pair of films one can assume this principal to be valid for all the other „smart“ films, too. The promotional materials and film reviews published in American newspapers and magazines …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 8. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sfdj0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2007
- Vedoucí: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Analýza úrovně propagačních materiálů z oblasti cestovního ruchu v regionu Prachatice v němčině
Luboš MAJER -
Komparativní analýza anglické a české verze propagačních materiálů společnosti IKEA
Nikol HÁJKOVÁ -
Lexikální, gramatická a stylistická analýza překladu informačně-propagačních materiálů (oblast Jeseníků)
Kateřina VÝMOLOVÁ -
Marketingové strategie vybraných pražských hudebních festivalů – podobnosti a rozdíly, analýza propagačních materiálů
Kateřina Hellebrandová -
Marketingové strategie vybraných pražských hudebních festivalů - podobnosti a rozdíly, analýza propagačních materiálů
Kateřina Hellebrandová -
Prezentace Katedry tělesné výchovy a sportu FP TUL formou propagačních videomateriálů
Miroslav Dvořák -
Analýza potenciálu pro rozvoj CR CHKO Železné hory
Tereza Fofoňková -
Komplexní analýza propagačních textů pro cestovní ruch
Andrea Baslová