Purchasing Young Used Cars at Authorized Dealers: Is It Still a Market for Lemons – Ing. Štěpán Tošovský
Ing. Štěpán Tošovský
absolventská práce studenta CŽV
Purchasing Young Used Cars at Authorized Dealers: Is It Still a Market for Lemons
Pořizování mladých ojetých vozidel v autorizovaných dealerstvích: Jde stále o "Trh Citrónů"?
Abstract:
Automobil, poprvé představený v roce 1885, se řadí mezi 5 nejvlivnějších vynálezů všech dob a jeho popularita neustále roste. V současné době je po celém světě používána více než 1 miliarda automobilů a celý průmysl s velikostí trhu 2,7 trilionů dolarů v roce 2022 významně přispěl ke světovému HDP. Zatímco nákup nového vozu je považován za uspokojivý okamžik, nákup ojetého vozidla je spojen s mnoha …moreAbstract:
Automobile, introduced in 1885, ranks in top 5 influential inventions of all time and its popularity is ever increasing. Nowadays, there are more than 1 billion cars used around the world and with market size of $2.7tr in 2022, Automobile industry contributed significantly to world GDP. While buying a new car in considered as satisfying moment, buying a used one is associated with several dangers described …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Pavel Neset, Ph.D.
- Reader: Stanislav Šaroch, prof. Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOŠOVSKÝ, Štěpán. \textit{Purchasing Young Used Cars at Authorized Dealers: Is It Still a Market for Lemons}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2022. Available from: https://theses.cz/id/lihavk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.celoživotní:
Master of Business Administration
Theses on a related topic
-
Detecting deception in a setting with asymmetric information
Petr Jurečka -
Eliminace informační nerovnováhy mezi prostředím trhu a poskytovatelem služeb
Anna Filkuková -
Vliv informační asymetrie na nákupní chování
Dominik Chamrad -
Systém managementu kvality zdravotnických prostředků v technologickém start-upu
Ivan Svoboda -
Znalost značek kvality
Simona Galiová -
Management kvality ve službách cestovního ruchu
Marcela Kučerová -
Poprodejní služby ŠKODA AUTO a.s. pro ojeté vozy
David Hančar -
Aplikace rozhodovacích modelů ve společnosti Škoda auto, a.s.
Josef Pobuda