Helena Jochmanová

Master's thesis

Zhodnocení marketingové strategie společnosti Nike cílené na ženy se zaměřením na internet a sociální sítě

Evaluation of Nike marketing strategy focused on women, Internet and social networks
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je prozkoumat současné i minulé marketingové aktivity firmy Nike a zaměřit se zejména na marketingové kampaně společnosti cílené na ženy (Nike Women). Cílem práce je popsat, jaký vliv má na marketingové aktivity společností internet a sociální sítě, odlišnosti marketingu cíleného na ženy a seznámit čtenáře se součastnou kampaní Nike Women. V závěru práce je vyhodnoceno …more
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to describe current and past marketing activities of Nike, Inc. in particular and to focuse on the company's marketing campaigns targeted at women (Nike Women). This thesis also wants to describe current influence of the Internet and social networks in marketing, the main characteristics of marketing targeted at women and to describe ongoing Nike Women campaign. Main …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2016
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Markéta Lhotáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/48501

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod