Vybrané faktory ovlivňující integraci muslimů do české společnosti – Ing. Mgr. Šárka Krobotová
Ing. Mgr. Šárka Krobotová
Bachelor's thesis
Vybrané faktory ovlivňující integraci muslimů do české společnosti
Selected factors influencing integration of Muslims into Czech society
Anotácia:
Tématem bakalářské práce je integrační proces muslimů do české společnosti. Česká republika se nevyhnula proniknutí islámu do svého společenského organismu. Přesto u nás muslimové zatím netvoří příliš početnou skupinu kvůli zeměpisné poloze a povaze historického vývoje. V průběhu 90. let minulého století byl zaznamenán výrazný nárůst počtu cizinců - mezi nimi i muslimů. Dnes se k islámu hlásí zhruba …viacAbstract:
The topic of this work is the integration process of Muslims into the Czech society. The Czech Republic did not avoid the infiltration of Islam into the societal organism. Even so Muslims do not form numerous groups, mainly becouse of the geographical position and the character of historical development in the Czech Republic. During the last decade of the nineteen century, there was an expressive growth …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 5. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m3x1n/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2008
- Vedúci: PhDr. Roman Vido, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / odbor:
Sociology / Sociology
Práce na příbuzné téma
-
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel