Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes – Bc. Kateřina Joklová
Bc. Kateřina Joklová
Master's thesis
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá výukovou metodou „Task-Based Learning“ a možnostmi, jestli a jak může být tento přístup využit k možnému motivování studentů ve výuce cizího jazyka. Důvod, proč se orientuje právě na tuto věkovou skupinu je zřejmý: často představují výzvu pro učitele co do motivace a přístupu k učení. Pro naplnění cíle práce byla vytvořena ukázková sada TBL hodin. Hodiny byly dále odučeny …viacAbstract:
This Master’s Diploma thesis intends to explore the Task Based Learning approach and the possibilities this teaching method bears in terms of enhancing students’ motivation in the second language learning. The reason why it focuses on teenagers is simple: They frequently represent a challenging target group with regards to their aspirations and attitude towards learning in general. A demonstrational …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/p1sqt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2017
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Katarína Lexová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
Problémy studentů druhého stupně základní škol při poslechových cvičeních z učebnicí anglického jazyka
Anna TŘETINOVÁ -
Doprovodný edukační program Mendelova muzea v Brně pro studenty druhého stupně základních škol a ročníky nižších gymnázií
Darina Hlinková -
Podvádění u žáků druhého stupně základní školy a studentů nižšího stupně víceletých gymnázií
Vendula PÍRKOVÁ -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
The Effects of Task-Based Language Teaching on L2 Oral Pragmatic Competence of Czech Learners of Chinese in Czech Tertiary Education Context
Liang-Ting JUAN