Aplikace psychologického přístupu při stanovení prodejní ceny zboží – Bc. Ondřej Mrázek
Bc. Ondřej Mrázek
Master's thesis
Aplikace psychologického přístupu při stanovení prodejní ceny zboží
Application of Psychological Approach in Determining the Selling Price of Goods
Abstract:
Předmětem diplomové práce je určení možnosti aplikace psychologického přístupu při stanovení prodejní ceny zboží. Teoretická část charakterizuje cenu a řadu dalších faktorů, které ovlivňují její stanovení. Dále věnuje pozornost různým psychologickým aspektům při tvorbě ceny, životnímu cyklu výrobku a následně popisuje vybrané typologie spotřebitele a psychologický přístup k typologii. Praktická část …moreAbstract:
The subject of this thesis is to determine the possibilities of application of psychological approach in determining the selling price of goods. The theoretical part describes the price and many other factors that influence its determination. It also looks at the various psychological aspects of pricing, product life cycle and it describes the selected typologies of consumers and psychological approach …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ma472/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Životní cyklus produktu
Alena Povolná -
Životní cyklus produktu firmy Happyend
Kristýna Terzievová -
Životní cyklus výrobku
Fedor Evseev -
Životní cyklus výrobku a jeho vliv na cenovou strategii podniku
Barbora ERETOVÁ -
Životní cyklus výrobku a jeho vliv na cenovou strategii podniku
Karolina LIŠKOVÁ -
Životní cyklus výrobku a jeho vliv na cenovou strategii podniku
Šárka CAITHAMELOVÁ -
Životní cyklus výrobku a jeho vliv na cenovou strategii podniku
Martin ŠRÁMEK -
Životný cyklus výrobku a jeho vplv na cenovú stratégiu organizácie
Lucia Malčekova