Vlivy gamifikace v prostředí online vzdělávání – Bc. Romana Jakšlová
Bc. Romana Jakšlová
Bachelor's thesis
Vlivy gamifikace v prostředí online vzdělávání
The Impact of Gamification in Online Learning
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje gamifikaci v prostředí online vzdělávání. V teoretické části jsou definovány termíny „gamifikace“ a „online vzdělávání“ a krátce popsána jejich historie a možnosti využití. Zasazuje gamifikaci do kontextu vzdělávání, především pak její vliv v e-learningu. V praktické části je tento vliv zkoumán na studentech, kteří prošli gamifikovaným kurzem KPI22.Abstract:
This bachelor thesis studies gamification in online learning environment. In the theoretical part are defined terms “gamification” and “online learning” and briefly described their history and the possibilities of their use. It puts gamification into the educational context and concentrates especially on its impact in e-learning. In the practical part of this work is the impact studied on students …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pmx3s/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Jan Zikuška
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Vliv online výuky na studijní výsledky a důsledky pro následnou výuku
Lucie RUSNÁKOVÁ -
Vliv online výuky na motivaci k učení u vysokoškolských studentů
David EBER -
Využití gamifikace ve vzdělávání a návrh postupu její implementace do e-learningu
Lea Mentlíková -
Potenciál učebních principů digitálních her uplatněný v e-learningu
Jan Miškov -
Možnosti využití e-learningu ve firmě B4B INKASSO
Andrea Kornasová -
Význam gamifikace ve vzdělávání cizích jazyků pomocí platformy Quizlet
Monika Baldrianová