Ing. Milan Kubíček
Bakalářská práce
Aerodynamika vozidel
Vehicles aerodynamics
Anotace:
Tato práce je soustřeďována na aerodynamiku vozidel. Jako prostředek objasnění aerodynamiky byl použit model Nissan 350Z v měřítku 1:10, který byl testován v aerodynamickém tunelu. V práci jsou popsány úpravy aerodynamického tunelu i modelu, potřebné ke zjištění obtékání vzduchu, měření vzdušného odporu a aerodynamického přítlaku na nápravy. Díky výsledkům z měření je pak popsáno, jak spolu působící …víceAbstract:
This work is focused on automobile aerodynamics. For study of aerodynamics was used Nissan 350Z model, in scale 1:10, which was tested in a wind tunnel. The work describes the various modifications of the wind tunnel and the model that are necessary for airflow examnation, measurement of air resistance and air pressure to axles. Thanks to measurement results are described close connections of force …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 5. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2011
- Vedoucí: Ing. Gabriela Koreisová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Kubíček, Milan. Aerodynamika vozidel. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniverzita Pardubice
Dopravní fakulta Jana PerneraBakalářský studijní program / obor:
Dopravní technologie a spoje / Dopravní prostředky: Silniční vozidla
Práce na příbuzné téma
-
Návrh aerodynamicky optimálního tvaru vozidla pro Shell Eco-marathon
Milan Kubíček -
Aerodynamický tunel pro školní experimenty
Lukáš Oliva -
Aerodynamika vozidla
Michal Slunský -
Návrh úprav aerodynamického tunelu pro zkoumání aerodynamických vlastností profilů listů větrných elektráren
Martin Bodlák -
Návrh aerodynamického měřicího tunelu
Roman Szücs -
Proměření rychlostního pole v měřicím prostoru aerodynamického tunelu pomocí tlakových sond
Vít HORÁČEK