Radim Novotný
Bachelor's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
The influence of brand image on consumer purchase behavior
Abstract:
Cílem práce je posoudit vliv značky Coca-Cola na kupní chování spotřebitele. Tato práce je vypracována se zaměřením na trh s kolovými nápoji v České republice. Součástí je vymezení marketingu, uvedení spotřebního trhu a popis marketingového mixu. Práce obsahuje témata týkající se významu značky a jejích charakteristik, čímž se myslí prvky, identita, positioning nebo hodnota značky. Dále je popsán …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to examine the influence of the Coca-Cola brand on consumer buying behaviour. This thesis focuses on the cola beverage market in the Czech Republic. It includes a definition of the term marketing, an introduction of the consumer market and a description of the marketing mix. The thesis includes topics related to the meaning of a brand and its characteristics, which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
- Reader: Tomas LeBrun, MgA.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÝ, Radim. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ll237y/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Business and Administration
Theses on a related topic
-
Factors Influencing Consumer Behaviour Towards Indian Restaurants Among Indian Community and Non-Indian People (the case of Prague)
Harshnakumari Kalsinhbhai Bhabhor -
Factors Affecting Consumer Behavior - Online Shopping in the USA
Abdurrahim Dehgani -
Faktory ovlivňující postoje k potravinám u subkultury hipsterů v České republice
Jáchymovský Jáchymovský -
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Rana Isac -
Nákupní chování spotřebitele na vybraném trhu
Adéla Maixnerová -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Daria Manakova -
Vliv spotřební daně z tabáku na nákupní chování spotřebitele
Hana Zíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights