Pravda za cenu obětí: hybridní povaha klasického filmu Nepohodlný – Bc. Jaromír Franta
Bc. Jaromír Franta
Bachelor's thesis
Pravda za cenu obětí: hybridní povaha klasického filmu Nepohodlný
The truth at the cost of victims: hybrid form of classical film The Constant Gardener
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je neoformalistická analýza filmu Nepohodlný, který natočil brazilský režisér Fernando Meirelles. Narativní a stylistický subsystém ve filmu podle mě spojuje princip, odvozený od motivací a cílů hlavních postav. Tímto principem je „touha po pravdě“. Princip se pak vyjevuje skrze modifikaci klasického vyprávění a stylu.Abstract:
The theme of this bachelor thesis is neoformalist analysis of ''The Constant Gardener'' film. In this movie is narrative and stylistic subsystem connected through principle, which is derived from motivations and goals of main protagonists. This principle is „desire for thruth“. It is displayed through modification of classical narration and style.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q22ms/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2015
- Supervisor: Mgr. Jan Trnka
- Reader: Mgr. Michal Večeřa
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
„Affleck se stává filmařem s udivující jistotou a hloubkou“: narace versus styl ve filmu Argo
Petr Svárovský -
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus -
Temný případ - Analýza narace a stylu
Tomáš ARNOLD -
Temný případ - Analýza narace a stylu
Tomáš ARNOLD -
1. Teoretická část: Vyprázdněná narace a transcendentní styl ve filmech Lidskost a Jezero 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Jakub Zvoníček -
Fenomén vyprázdněné narace
Michal Böhm -
Jules Michelet : narration historique ou narration littéraire?
Jaroslav Stanovský -
Hollywood pod vlivem umělecké narace?
Ondřej Bacík