Pravda za cenu obětí: hybridní povaha klasického filmu Nepohodlný – Bc. Jaromír Franta
Bc. Jaromír Franta
Bakalářská práce
Pravda za cenu obětí: hybridní povaha klasického filmu Nepohodlný
The truth at the cost of victims: hybrid form of classical film The Constant Gardener
Anotace:
Předmětem této bakalářské práce je neoformalistická analýza filmu Nepohodlný, který natočil brazilský režisér Fernando Meirelles. Narativní a stylistický subsystém ve filmu podle mě spojuje princip, odvozený od motivací a cílů hlavních postav. Tímto principem je „touha po pravdě“. Princip se pak vyjevuje skrze modifikaci klasického vyprávění a stylu.Abstract:
The theme of this bachelor thesis is neoformalist analysis of ''The Constant Gardener'' film. In this movie is narrative and stylistic subsystem connected through principle, which is derived from motivations and goals of main protagonists. This principle is „desire for thruth“. It is displayed through modification of classical narration and style.Klíčová slova
Nepohodlný narace styl neoformalismus The Constant Gardener narration style neoformalism
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 12. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q22ms/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 2. 2015
- Vedoucí: Mgr. Jan Trnka
- Oponent: Mgr. Michal Večeřa
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus -
„Affleck se stává filmařem s udivující jistotou a hloubkou“: narace versus styl ve filmu Argo
Petr Svárovský -
Temný případ - Analýza narace a stylu
Tomáš ARNOLD -
Temný případ - Analýza narace a stylu
Tomáš ARNOLD -
1. Teoretická část: Vyprázdněná narace a transcendentní styl ve filmech Lidskost a Jezero 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Jakub Zvoníček -
Fenomén vyprázdněné narace
Michal Böhm -
Jules Michelet : narration historique ou narration littéraire?
Jaroslav Stanovský -
Hollywood pod vlivem umělecké narace?
Ondřej Bacík