Vznik a vývoj evropských automobilových koncernů s důrazem na positioning jejich značek a strategie expanze – Richard Schneider
Richard Schneider
Bachelor's thesis
Vznik a vývoj evropských automobilových koncernů s důrazem na positioning jejich značek a strategie expanze
Origins and development of the European car manufacturers stressing the positioning of their brands and their growth strategies
Abstract:
Tato práce má za cíl popsat vznik a utváření evropských automobilových koncernů, jejichž hlavní činností je výroba osobních automobilů. Cílem práce je postihnout na jednotlivých případech strategie jejich expanze na zahraniční trhy a analyzovat je a dále identifikovat strategie řízení značek a zhodnotit úspěšnost brand managementu mimo jiné i ve vztahu k volbě počtu značek a volbě majetkového uspořádání …moreAbstract:
The goal of this thesis is to describe the origins and development of the biggest European car manufacturers. Its aim is to desrcibe the examples of growth strategies especially in foreign markets and to identify the strategies of brand management considering the number of brands in their portfolios, their shareholder structure, and the co-operation with foreign partners as well as with the competitors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30399
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2012
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Karel Stránský
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHNEIDER, Richard. \textit{Vznik a~vývoj evropských automobilových koncernů s~důrazem na positioning jejich značek a~strategie expanze}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2011. Available from: https://theses.cz/id/lljlvx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30399
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Growth strategies for Czech car dealerships facing market disruptions: case study of Autosalon Klokočka
Anna Maslikova -
Ekonomický růst automobilového průmyslu v Číně
Martin Žahourek -
Vliv země původu značky na komunikační strategie v mezinárodním prostředí
Ruslan Seitov -
Employer branding ve společnosti Sodecia
Miroslav Landa -
Employer branding společnosti Porsche Inter Auto CZ, spol. s r.o.
David Vrabec