Richard Schneider

Bachelor's thesis

Vznik a vývoj evropských automobilových koncernů s důrazem na positioning jejich značek a strategie expanze

Origins and development of the European car manufacturers stressing the positioning of their brands and their growth strategies
Abstract:
Tato práce má za cíl popsat vznik a utváření evropských automobilových koncernů, jejichž hlavní činností je výroba osobních automobilů. Cílem práce je postihnout na jednotlivých případech strategie jejich expanze na zahraniční trhy a analyzovat je a dále identifikovat strategie řízení značek a zhodnotit úspěšnost brand managementu mimo jiné i ve vztahu k volbě počtu značek a volbě majetkového uspořádání …more
Abstract:
The goal of this thesis is to describe the origins and development of the biggest European car manufacturers. Its aim is to desrcibe the examples of growth strategies especially in foreign markets and to identify the strategies of brand management considering the number of brands in their portfolios, their shareholder structure, and the co-operation with foreign partners as well as with the competitors …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2012
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Karel Stránský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30399

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod