Klára KLIHAVCOVÁ

Bachelor's thesis

Representations of Authorial Presence in the Works of Henry Fielding, William M. Thackeray and John Fowles

Representations of Authorial Presence in the Works of Henry Fielding, William M. Thackeray and John Fowles
Abstract:
This thesis explores the role of authorial presence in three classic novels: History of Tom Jones: A Foundling by Henry Fielding, Vanity Fair by William Makepeace Thackeray, and The French Lieutenant's Woman by John Fowles. Drawing on a range of critical perspectives, this study analyses the narrative methods and objectives achieved by the techniques employed in these novels and investigates the ways …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze přítomnosti autorova hlasu ve třech klasických románech: Tom Jones z pera Henryho Fieldinga, Jarmark marnosti, jehož autorem je William Makepeace Thackeray, a Francouzova milenka od Johna Fowlese. Na základě širokého spektra různorodých perspektiv tato studie analyzuje vypravěčské postupy a cíle dosažené technikami použitými v těchto románech a zkoumá způsoby …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Klára Kolinská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KLIHAVCOVÁ, Klára. Representations of Authorial Presence in the Works of Henry Fielding, William M. Thackeray and John Fowles. Ústí nad Labem, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / AJ 1O 14