Specifika a důsledky bilingvální výchovy z pohledu pedagoga – Bc. Aneta Wałaská
Bc. Aneta Wałaská
Master's thesis
Specifika a důsledky bilingvální výchovy z pohledu pedagoga
Specifics and implications of bilingual education from the perspective of the teacher
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na specifika a důsledky bilingvální výchovy z pohledu pedagoga. První kapitola se věnuje komunikaci, jejímu dělení a vymezuje narušenou komunikační schopnost. Ve druhé kapitole se dočteme o ontogenezi řeči, psychomotorickém a kognitivním vývoji dítěte. Dále je zde vývoj jazyka ve společnosti, stručné charakteristiky českého jazyka, polského jazyka a těšínského nářečí a také …moreAbstract:
Thesis focuses on the specifics and the consequences of bilingual education from the perspective of the teacher. The first part deals with communication, types of communiation and communication disorder. In the second part we an read about ontogenesis of speech and psychomotor development of children. Then there is the development of language in society, a brief description of Czech, Polish language …moreKeywords
bilingvální výchova komunikace narušená komunikační schopnost ontogeneze řeči psychomotorický vývoj kognitivní vývoj vývoj jazyka český jazyk polský jazyk těšínské nářečí bilingvismus bilingual education communication communication disorder ontogenesis of speech psychomotor development development of language Czech language Polish language dialect of Těšínské Slezsko bilingualism
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/swsu8/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2014
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education
Tereza BLAŽEJOVÁ -
Dominant Language in Czech/English bilingual families living in the Czech Republic
Lenka Mastešová -
Bilingual Children in EFL Classes at Elementary School
Monika Zieglerová -
Vliv canisterapie na narušenou komunikační schopnost
Anna Rozmarinová -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s PAS, které mají narušenou komunikační schopnost
Žaneta Novotná -
Komunikační schopnost dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku
Lenka Odehnalová -
Narušená komunikační schopnost a školní zralost
Kateřina Matějková -
Komunikační schopnost u dětí předškolního věku
Barbora Cahlová