Bc. Jaromír Mendl
Diplomová práce
Pricing Strategy
Pricing Strategy
Anotace:
Cílem mé diplomové práce je znázornit proces stanovení cen aut ve společnosti Škoda Auto a prohloubení znalostí v daném tématu, které později využiji v profesním životě. Zaměřím se převážně na analýzu konkurenčního prostředí a na jeho základě se budu snažit co nejlépe odhadnout cenu určitého modelu na konkrétních trzích. Pro své i firemní potřeby jsem zvolil vůz Škoda Superb. Jeho nová generace by …víceAbstract:
The aim of my thesis is to present the price formation process in Škoda Auto and widen my already existing knowledge about this topic, which I will also use later in my professional career. I will mainly focus on the analysis of the competing environment and based on it I will be able to estimate the price of given models on a given market, for which I chose the Škoda Superb model. Its new generation …víceKeywords
Cenová politika cenová strategie cenové premisy stanovení ceny cena marketingový mix index konkurence analýza trhu automobil pozice na trhu hodnota výbava simulace benchmarking Pricing policy pricing strategy price premises price formation price marketing mix indices competition market research car price position on the market value equipment simulation
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/odeyx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 6. 2012
- Vedoucí: Mgr. Jiří Amler
- Oponent: Ing. Šimon Mastný, MBA
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
Market entry strategy of Ben & Jerry’s to the Russian market: is there market for a sustainable brand in the Russian Federation?
Gasan Gasanov -
The Perception of the PUMA Brand in the Czech Market
Kateřina Martínková -
"Market Entry Strategies The Case of Heper Lighting Entering the UK Market."
Doǧukan Aydin -
The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market
Alina Utkina -
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova -
The Impact of the Covid 19 Pandemic on Maybelline New York’s Brand Strategy in the Czech Market
Terézia Grelnethová -
Market Entry Strategy for Frutiko Entering the German Market
Eliška Popová -
Marketingový mix kaviarni: prípadová štúdia podniku EMA espresso bar
Jakub Vreštiak