Judita Mejstříková
Bachelor's thesis
Hamlet a tma
Hamlet's night
Abstract:
Každá z postav Shakespearova dramatu je zvána k tomu, aby vystavila sama sebe temné noci, v níž bude konfrontována s vlastními stíny, a tak se oprostí od svých předsudků a návyků. Taková operace vyžaduje osamělost a utrpení. Postavy setrvávají na prahu této zkoušky a opakovaně uhýbají před přijetím pozvání. Raději ho zatemňují lží a předstíráním, falešným blikáním záminek a ospravedlňování se, kalkulací …moreAbstract:
Each of Shakespeare's characters is invited to encounter their own inner night, as in the nigredo, the first phase of the alchemical Magnum Opus. This operation could allow them to confront their own shadows, and eventually liberate them from their deadly routine and limiting preconceptions. However, the journey requires moving through loneliness and suffering. Halted on the threshold of this daunting …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2019
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/y0a6l/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Preková
- Reader: doc. Mgr. Jan Štěpánek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/y0a6l/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of TheatreBachelor programme / field:
Dramatic Arts / Stage Design
Theses on a related topic
-
Realizace skupinového absolventského projektu SBOR studentů 4. ročníku Ateliéru Fyzického divadla DF JAMU
Lucie Pokorná -
Klaunské herecké techniky Daniela Gulka: Spolupráca s Ateliérom Fyzického divadla v rokoch 2013 - 2015
Viktor Černický -
Jak formovaly workshopy a jednotlivé přístupy tvůrčích osobností moji cestu k metaforickému, fyzickému a hlasovému divadelnímu jazyku
Tereza Slavkovská -
Světlo a tma ve fyzickém divadle na příkladu práce choreografky Karine Ponties
Zuzana Režná -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Scénografie: William Shakespeare- Zkrocení zlé ženy
Marie LIŠKOVÁ -
Pohybové divadlo, tanec a loutky v českém a japonském kulturním prostředí.
Yumi Hayashi -
William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešení
Dominika Lippertová