Judita Mejstříková
Bakalářská práce
Hamlet a tma
Hamlet's night
Anotace:
Každá z postav Shakespearova dramatu je zvána k tomu, aby vystavila sama sebe temné noci, v níž bude konfrontována s vlastními stíny, a tak se oprostí od svých předsudků a návyků. Taková operace vyžaduje osamělost a utrpení. Postavy setrvávají na prahu této zkoušky a opakovaně uhýbají před přijetím pozvání. Raději ho zatemňují lží a předstíráním, falešným blikáním záminek a ospravedlňování se, kalkulací …víceAbstract:
Each of Shakespeare's characters is invited to encounter their own inner night, as in the nigredo, the first phase of the alchemical Magnum Opus. This operation could allow them to confront their own shadows, and eventually liberate them from their deadly routine and limiting preconceptions. However, the journey requires moving through loneliness and suffering. Halted on the threshold of this daunting …víceKlíčová slova
Shakespeare Hamlet smrt zrcadlo fyzické divadlo scénografie death mirror scenography physical theatre
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/y0a6l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2019
- Vedoucí: doc. Mgr. Jana Preková
- Oponent: doc. Mgr. Jan Štěpánek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/y0a6l/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Scénografie
Práce na příbuzné téma
-
Realizace skupinového absolventského projektu SBOR studentů 4. ročníku Ateliéru Fyzického divadla DF JAMU
Lucie Pokorná -
Klaunské herecké techniky Daniela Gulka: Spolupráca s Ateliérom Fyzického divadla v rokoch 2013 - 2015
Viktor Černický -
Vznik fyzického divadelného znaku
Viktória Anna Lesayová -
Jak formovaly workshopy a jednotlivé přístupy tvůrčích osobností moji cestu k metaforickému, fyzickému a hlasovému divadelnímu jazyku
Tereza Slavkovská -
Scénografie: William Shakespeare- Zkrocení zlé ženy
Marie LIŠKOVÁ -
Pohybové divadlo, tanec a loutky v českém a japonském kulturním prostředí.
Yumi Hayashi -
William Shakespeare - OKO ZA OKO kostýmní výprava a teoretická reflexe
Renata Hanousková -
William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešení
Dominika Lippertová