Ondřej Mader

Bachelor's thesis

A Discourse Analysis of Companies' Self-presentation Strategies on the Web

A Discourse Analysis of Companies' Self-presentation Strategies on the Web
Abstract:
This bachelor thesis deals with discourse analysis of companies' self-presentation strategies on the websites. The aim of this thesis is to investigate diverse language means which are chosen to promote company. Theoretical part defines discourse and discourse analysis; furthermore, it aims to discover its purpose in advertisement. It also describes Internet as medium and its appropriateness for the …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou diskursu sebeprezentace společností na webových stránkách. Cílem této práce je prozkoumat rozličné jazykové prostředky zvolené k propagaci společností. Teoretická část definuje diskurz a analýzu diskurzu, dále se zaměřuje na její využití v reklamě. Následně popisuje prostředí internetu a jeho vhodnost pro účel sebepropagace. Praktická část aplikuje analýzu diskurzu …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Mader, Ondřej. A Discourse Analysis of Companies' Self-presentation Strategies on the Web. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration

Theses on a related topic